הדרכת מערכי סחר ומכירות | sinergia-group
You can use WP menu builder to build menus

מרכז הידע בקמעונאות

"מרכז הידע בקמעונאות" הינו אתר ייחודי המרכז עבורכם - קמעונאים, יצרנים וכל מי שמתעניין בתחום - מאמרים, מחקרים, סרטים וחידושים בכל הקשור לעולם הקמעונאות והשיווק לקונים.

.

הרשמה לקבלת ה"מגזין לקמעונאות"


לצפייה בערוץ הסרטים שלנו


האתגרים העומדים כיום בפני מערכי סחר של יצרנים/מפיצים גדולים מאי פעם

ברמת המאקרו-שינויים כלכליים, גיאופוליטיים, חברתיים, טכנולוגיים,

וברמת הענף– תחרות מוגברת, מעבר עוצמה לקמעונאים- תוך שינויים פנימיים בעוצמות הערוצים השונים, ותהליך מואץ של מעבר עוצמה לקונים שהופכים מודעים, מתוחכמים, בעלי ידע, ונאמנות פוחתת והולכת לקמעונאים ולמותגים מובילים.

כל אלו מעמידים בפני מערך הסחר אתגר של ביסוס אסטרטגיית COLLABORATION עם לקוחותיו הקמעונאיים, כדי לאפשר יצירת ערך ותועלת לקמעונאי, לקונים ולפירמה.

למערך הסחר של היצרן מפיץ יש ממשקים משמעויותיים עם הארגון פנימה

והחוצה-עם הלקוחות הקמעונאיים

1111

ולכן אתגר גדול נוסף של מערך הסחר הוא ליצור אינטגרציה מיטבית בין הגורמים הפנים ארגוניים והחוץ ארגוניים למיקסום הרווחיות וה- ROI.

הנחות היסוד של התפיסה שאנחנו דוגלים בה:

בתקופה של מהפך עוצמה – אסטרטגיה של מיקוד בקונים/צרכנים ושת"פ בין שותפי הסחר תניב את הערך הגבוה ביותר הן ליצרנים והן לקמעונאים.

יצרנים וקמעונאים מובילים (ברמה הגלובאלית…) משנים תפיסות אסטרטגיות לכיוון של שיתופי פעולה אופרטיביים ואפקטיביים יותר, תוך חיפוש דרכים למתן ערך לקונים, על ידי השקעה באיפיון והבנת הקונים ומשימות הקניה שלהם, וחשיבה יצירתית על פתרונות מתאימים לפלחי הקונים השונים, תוך ניתוח מידע ממקורות מגוונים-פנים וחוץ ארגוניים (BIG-DATA), ושילוב טכנולוגיות מתקדמות.

הפרדיגמה החדשה של יחסי סחר ספק-קמעונאי מחייבת את שני הצדדים לזהות הזדמנויות מועילות במהלך משא ומתן שנתי ומו"מ על הסכמי סחר ולקבוע  מטרות משותפות.

כדי לעבוד בהרמוניה, שותפי הסחר צריכים לשלב חזון מסחרי חדש המבוסס על שלושה צעדים חשובים:

  1. לבסס מטרות משותפות שעולות בקנה אחד עם אסטרטגיית החברות וההשקעות הנדרשות

  2. לפתח תכנית מבוססת על תובנות הקונים כדי לזהות את הדרך הטובה ביותר להשקעת תקציבי הסחר כדי למקסם תשואות לשני הצדדים

  3. לבסס תהליכי בקרה שוטפת ומשותפת על התוצאות כדי להבטיח ששני צדדים ישיגו את היתרונות העסקיים המוסכמים, ינקטו בפעולות מתקנות, ויהיו פרואקטיביים לגבי שינויים בתנאי השוק

תכני ליווי והדרכת מערכי סחר אפקטיביים הינם:

  • הצגת הרעיון הקמעונאי- כלי מרכזי בפיתוח אסטרטגיה קמעונאית ומסחרית
  • מתודולוגיית ניהול הקטגוריה – על פי  "מודל 8 השלבים לניהול קטגוריה"
  • מיפוי אסטרטגי של לקוחות (ע"פ מטריצת "ערך ללקוח/ערך מלקוח")
  • החלטות מגוון לכל רשת/סוג חנות
  • אסטרטגיית המחרה מותאמת לכל ערוץ כולל הנחות תוך אופטימיזציה של המרווחים וה-ROI
  • אסטרטגיות תכנון מבצעים בהתאמה לכל ערוץ
  • מודלים לפיתוח ערוצי שיווק  חדשים
  • עקרונות הסכמי סחר -בונוסים, הנחות, השקות, מגוון, הרחבת קטגוריות, הסכמי החזרות, פרסום משותף
  • מתודולוגיות לניהול מו"מ מסחרי
  • עקרונות ניהול מערך ה- Trade Marketing   תוך ביסוס על הבנת הקונים ופיתוח תוכנית  ISM (In Store Marketing),
  • עקרונות תכנון פלנוגרמות אפקטיביות ואמצעי תקשור וניראות
  • ניהול וניתוח ביצועים – תוך ביסוס על מידע פנים וחוץ ארגוני
  • יעדי סחר, אסטרטגיה, ותכנון תכנית עבודה למערכת סחר
  • ניהול מעקב ובקרה אפקטיביים אחר תוכנית העבודה
  • שת"פ עם הקמעונאים לפיתוח יעדים ומתן ערך לקונים

 

 

 

אין תגובות

You must be logged in to post a comment.