הצק ליסט מתאים כדי להעריך את המצב הנוכחי של העסק, ובעיקר כדי להבין היכן יש הזדמנויות לשינוי, והוא מהווה בסיס מצויין לביצוע ניתוח SWOT של העסק.
מומלץ לבצע את הצ'ק ליסט לפחות פעמיים בשנה, ורצוי לבצע אותו עם מישהו נוסף כדי לחדד /למקד.
בצ'קליסט לאבחון העסק הקמעונאי יש שאלות המתייחסות לכל היבטי הניהול והשיווק הקמעונאי: ניתוח לקוחות, תהליכי הקניינות, התמחור, וקידום המכירות.
אם העסק הקמעונאי שלך שואף להצליח בטווח הארוך, הוא חייב לספק את הצרכים והרצונות של הלקוחות בהווה והלקוחות הפוטנציאליים. קניינות אפקטיבית פירושה לדעת איפה לקנות, מה לקנות, כמה לקנות, וכיצד לבצע הזמנה. הדבר מחייב היכרות עם מוצרים קיימים וחדשים, הזמנת כמויות מתאימות, ובחירה ועבודה עם ספקים מתאימים. בנוגע לתמחור, צריך להבין את כוחות השוק המשפיעים על העסק שלך, ולתכנן את מדיניות המחיר כך שתעמוד גם במגבלות רגולציה.
כמו כן, צריך להכיר סוגים שונים של קידום מכירות והיכן וכיצד להשתמש בהם .
בניהול העיסקי צריך להגדיר יעדים לטווח קצר וארוך, ולדעת איך לתקשר אותם עם העובדים. באותה מידה חשוב לנהל את ההיבטים הפיננסיים של העסק.
מענה על הצ'ק ליסט המצ"ב יסייע לך בעל העסק הקמעונאי להתמקד במה שעדיין צריך לעשות כדי להשלים את כל היבטי הניהול והשיווק של העסק.
מפורטות להלן שאלות לדוגמא משאלון האבחון המקיף הכולל 120 שאלות:
פרק א- ניתוח קהלי המטרה של העסק הקמעונאי:
פרק ב'- תהליכי הקניינות וניהול המלאי
פרק ג'- תמחור והמחרה
פרק ד'- קידום מכירות ומיסחור חזותי
ניתן לקבל את שאלון האבחון המלא על ידי יצירת קשר.