איך להגן על הנכסים יקרי ערך ביותר שלכם – הקונים?

 

האם אתם מכירים יצרן או קמעונאי שלא ישמח לבשר לבעלי המניות שלו על צמצום עלויות המלאי והלוגיסטיקה ב-3 עד 10 אחוזים, העלאת הזמינות בחנות
ב -5 עד 8 אחוזים, חיזוק נאמנות הקונים, ושיפור המוניטין של המותג שלו?
חברת  ACCENTURE חקרה את היתרונות הפיננסיים הנובעים משיתופי פעולה אסטרטגיים בין יצרנים לקמעונאים ומצאה שניתן להגיע להישגים משמעותיים בביצועים על ידי שינוי מהותי באסטרטגיית הפעולה המשותפת של יצרנים וקמעונאים.

1

חברת  ACCENTURE חקרה את היתרונות הפיננסיים הנובעים משיתופי פעולה אסטרטגיים בין יצרנים לקמעונאים ומצאה שניתן להגיע להישגים משמעותיים בביצועים על ידי שינוי מהותי באסטרטגיית הפעולה המשותפת של יצרנים וקמעונאים. יש לא מעט דרכים/תהליכים במסגרתם יכולים קמעונאים וספקים לשתף פעולה. למרבה הצער, הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה לא באות לידי מימוש ומיצוי בשל מורכבות תהליכי שיתוף הפעולה, ובעיקר בשל חשדנות וחוסר אמון הדדיים בין שותפי הסחר. השנים האחרונות מאתגרות יצרנים וקמעונאים להתגבר על מורכבות זו כדי ליישם דרכי פעולה חדשניות ליצירת ערך לקונים המשותפים. תכנון עסקי משותף יספק לקמעונאים ולספקים מסגרת לשתף פעולה בכל תחום המקשר את האסטרטגיה שלהם עם יישום ותוצאות. קמעונאים וספקים צריכים להתמקד במשותף בפעילויות הליבה אשר יביאו את הערך הגדול ביותר לשני הצדדים, להתחייב לתכנית, להגדיר מדדי ויעדי הצלחה  וליישם אותה.

 

 

"מפת הדרכים" לשיתוף פעולה בין יצרנים לקמעונאים
 

מומלץ על ביצוע התהליך בטקטיקת ה"חדר נקי" ("CLEAN-ROOM"), טקטיקה שבה צד שלישי  אחראי להכין  את המידע, החומרים והנושאים לדיון ולנהל את התהליך.

טקטיקה זו מאפשרת לחברות להתגבר על בעיית חוסר האמון שלעתים קרובות מעכבות וחוסמות תהליכים של שיתוף פעולה.


מלווה יצרנים וקמעונאים בייעוץ ופיתוח אסטרטגיית שיתופי פעולה המבוססים על תובנות הקונים ומשימות הקניה.

לפרטים ניתן לפנות  לארזה  טל' 054-4456103
arza@sinergia-group.co.il

            

 

כתיבת תגובה

Scroll to Top